T-Factor - dieta pro sportovce
Sdílejte s přáteli

T-Factor - dieta pro sportovce

T v názvu znamená Termogeneze. Jde o zvyšování produkce tepla v těle teplokrevných živočichů vystavených chladu. Při tom dochází k metabolickým procesům, jejichž vedlejším efektem je odbourávání tuků a jejich využití jako zdroje energie. Výsledkem je hubnutí. Tento stav se dá v organismu vyvolat, aniž bychom se vystavovali chladu. stačí, když přijmeme látky podporující Termogenezi a vše podpoříme cvičením.

Jak funguje:

Součástí diety je vždy dostatek vytrvalostního sportu - běhu, svižné chůze, jízdy na kole... Před sportem je zapotřebí podpořit termogenezi přírodními doplňky stravy obsahující kofein, zázvor, černý pepř nebo kapsaicin.

Délka:

Existují 3-týdenní rychlejší plány nebo dlouhodobější varianty včetně cvičebního plánu.

Příjem:

V popředí jsou potraviny bohaté na vlákninu a kvalitní sacharidy: zelenina, saláty, celozrnné potra- viny. na tučné maso i jiné tučné výrobky musíte zapomenout. maso je dovolené jen libové, sýry jen nízkotučné a ovoce na denní bázi.

Kaloriií:

S počítáním si nemusíte dělat hlavu. Jen přísun tuků by neměl být vyšší než 20- 40 g denně.

Úbytek na váze:

Pomalejší, ale trvalejší.

Shurnutí diety: 

+  

  • Zkvalitnění života díky cvičebnímu plánu. Vytrvalostní trénink působí blahodárně na naši psychiku.
  • Hubnutí se tak může stát vedlejším efektem a sportovní aktivity cílem diety. sport mimo jiné snižuje chuť k jídlu, čímž dochází přirozeně k regulaci hmotnosti.
  • Velmi příjemně vyvážená strava, bohatá na vlákninu a kvalitní sacharidy, což zase pozitivně působí na naši psychiku.

– 

  • Konzumace podpůrných látek může být nebezpečná. mělo by jít jen o racionální podporu termogeneze na dobu určitou - do dosažení kýžené váhy. pak už tyto látky nejsou potřebné.
  • Je nutné dbát na přísun kvalitních tuků, jelikož množství je omezeno, ale naše tělo potřebuje ty správné tuky ke svému fungování.